Typ letadla: | B757-236 |
Letiště: | Praha - Ruzyně (PRG/LKPR) |
Společnost: | British Airways (BAW/BA) |
Registrace: | G-BPEC |
Autor: | Petr Volek |
Datum pořízení: | 03/2005 |
Počet hodnocení: | 0× |
Počet zobrazení: | 3912× |
Když se porouchá APU aneb co vše může být nutné k nahození jedné B757. Dva postarší jetstartery, z toho jeden tažený traktorem. Každý jetstarter vyžadoval své GPU opět tažené traktorem a mimo záběr ještě jedno GPU k napájení letadla, opět tažené traktorem.
Luky: O:-) letadlo si najede, vypne dle zvyku nejdrive pravy motor, levym si vyrabi elektriku a marne ceka na zdroj z mostu... Obyvkle se v cizine nejdriv vypina pravy motor, protoze odtamtud se ocekava mozne "ohrozeni" lidi a techniky, kteri k letadlu pristupuji a prijizdi nejdrive.
Dan: Klasicky to na většině stojánek (kromě 17-21) funguje tak, že letadlo najede na stojánku, vypne levý motor (elektřinu si vyrábí pravým), najede most, připojí se GPU, vypne pravý motor a může se pracovat :)
Luky: Ze by konecne pokrok dorazil do Prahy :-o ? To byly vzdycky uzasy posadek... mostar nechtel pripojit most, protoze bezel motor a posadka nevypinala motor, protoze cekala na GPU z mostu :-/
Ouha: To máš částečně pravdu. Ale na některých stojánkách na LKPR (17-21) už je možné připoit GPU z mostu ještě před jeho přistavením, což výrazně urychluje práci na stojánce.
Luky: No GPU je sice zajištěno kabely z nástupních mostů, ale ten se musí odpojit před odstavením mostu od letadla (zajímavé že třeba v Lyonu může být kabel z mostu připojen i když je most pryč a problém není v délce kabelu...:) takže stejně nutné přitáhnout GPU na oji (pokud zrovna není vestavěné na Avii;)
Dneska už je to opravdu mnohem jednodušší a stačí jeden jetstarstér. GPU je většinou zajištěno kabely z nástupních mostů.
JS
Kdysi to tak bylo:-)
Jedno ASU(uvnitř APU TA-6 z IL-62) nenahodilo B-757 a tudíž bylo třeba dvou ASU.
Jeden GPU zase neutáhl současně ASU a letadlo.Mám to i prakticky vyzkoušený:-)
No a když je půlka těch cajků tahacích.....
Dneska už stačí jeden GPU a jeden ASU.
snad jen, ze tohle je dost takove krkolomne reseni. Pokud je k dispozici moderni technika, tak se to vsechno vejde do jednoho auta a odpada potreba dvou traktoru, dvou GPU, dvou ASU. Fotka je pet let stara, dost mozna, ze tomuhle vybaveni uz taky odzvonilo a je tam uz neco novejsiho.
MS743
Jenže tohle není o tom jestli má někdo řízení v krvi nebo ne,ale o tom,že se tam prostě muselo natahat a rozestavit.
Rozhodně to není nahodilost.
A k tvému sebevědomému vyjádření,že tě na silnici kdekoli na světě nic nepřekvapí,jen dodám,že ti přeju,abys nebyl brzo překvapenej a nebo nepřekvapil někoho jinýho;-)
Celkem 19 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Dan: Pokud vim, tak všude najíždí most všude z levý strany, tudíž musí být vypnut levý motor! Věř mi, dělám to dnes a denně! A k letadlu se lidi ani technika (kromě připojování GPU) nesmí přiblížit dokud nezhasne antikolizní světlo, tzn. až když vypne oba motory