Letoun A220-300 (SU-GFA), který převzal EgyptAir teprve v roce 2019, je prvním letadlem flotily A220, který leasingová společnost Azorra předala Delta Material Service, kde je letoun kanibalizován na náhradní díly. Cenné jsou zejména motory Pratt & Whitney GTF. Motory z letadel EgyptAiru využívají kromě Delty také Breeze Airways.
Stejný osud jako SU-GFA čeká i zbývajících 10 letadel A220 flotily EgyptAir. Z celé flotily 12 letadel jen jediný (5B-DEC) poslouží v komerčním provozu, a to u Cyprus Airways.
EgyptAir měl s letouny problémy od začátku a aerolince se nikdy nepodařilo uvést celou flotilu do provozu, přičemž za její pronájem dopravce platil okolo 38 milionů dolarů ročně. Aerolinka cituje „trvající výskyt poruch motorů“. V únoru 2024 oznámila společnost Azorra výkup všech 12 letadel.
Vzhledem k chronickému nedostatku náhradních dílů je pro Azorra nyní výhodnější letadla kanibalizovat či v případě motorů i pronajmout jiným provozovatelům. (Foto: @Fahadnaimb, planes.cz)
A proč je nedostatek náhradních dílů? Protože jsme uvalili embargo na ruské materiály, zejména speciální slitiny titanu. Děkujeme, soudruzi
Celkem 2 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Radku , když o něčem nemáš evidentně vůbec šajn, tak se raději nepouštěj diskuse . Nebudeš aspoň za hloupýho proruskýho kolaboranta .