Prakticky nové Airbusy A220 EgyptAiru končí jako donor náhradních dílů

  • 04.07.2025 12:07

Letoun A220-300 (SU-GFA), který převzal EgyptAir teprve v roce 2019, je prvním letadlem flotily A220, který leasingová společnost Azorra předala Delta Material Service, kde je letoun kanibalizován na náhradní díly. Cenné jsou zejména motory Pratt & Whitney GTF. Motory z letadel EgyptAiru využívají kromě Delty také Breeze Airways.

Stejný osud jako SU-GFA čeká i zbývajících 10 letadel A220 flotily EgyptAir. Z celé flotily 12 letadel jen jediný (5B-DEC) poslouží v komerčním provozu, a to u Cyprus Airways.

EgyptAir měl s letouny problémy od začátku a aerolince se nikdy nepodařilo uvést celou flotilu do provozu, přičemž za její pronájem dopravce platil okolo 38 milionů dolarů ročně. Aerolinka cituje „trvající výskyt poruch motorů“. V únoru 2024 oznámila společnost Azorra výkup všech 12 letadel.

Vzhledem k chronickému nedostatku náhradních dílů je pro Azorra nyní výhodnější letadla kanibalizovat či v případě motorů i pronajmout jiným provozovatelům. (Foto: @Fahadnaimb, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



ROBO - nepřihlášený host (...255.168...)
05.07.2025 19:54
Rada

Radku , když o něčem nemáš evidentně vůbec šajn, tak se raději nepouštěj diskuse . Nebudeš aspoň za hloupýho proruskýho kolaboranta .

Radek - nepřihlášený host (...81.94...)
05.07.2025 12:08
:-D

A proč je nedostatek náhradních dílů? Protože jsme uvalili embargo na ruské materiály, zejména speciální slitiny titanu. Děkujeme, soudruzi :-D

Celkem 2 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace