Ruská továrna UZGA využije jako létající laboratoř pro testování motoru VK-800 určeného pro nyní vyvíjená letadla LMS-901 Bajkal, LMS-192 Osvej, cvičný UTS-800SM a remotorizaci letadel L-410 letadlo Jakovlev Jak-40. Zkušební Jak-40LL (RA-87251) byl pro tento účel upraven na sibiřském leteckém výzkumném institutu SibNIA. Stejný letoun byl v roce 2021 používán pro zkoušky hybridního pohonného systému.
Motor VK-800 byl původně vyvinut společností Klimov jako vrtulníkový motor. Motor může podle požadavků dosahovat výkonu 601–653 kW.
UZGA původně plánovaly použít pro svá letadla motory General Electric H80. Provoz těchto motorů se však ukázal jako příliš nákladný. Od roku 2022 navíc jejich případné využití znemožňují západní sankce.
Pro letadla L-410 je to déjà vu. V polovině 80. let využíval Výzkumný a zkušební letecký ústav (VZLÚ) pro zkoušky motorů řady Walter M601 a vrtulí Avia V508 a V510 rovněž létající laboratoř Jak-40 (OK-020). Ústav tehdy odkoupil stroj od ČSA (OK-EEA). (Foto: SibNIA, planes.cz)
Fotku původní zástavby mám - asi od Karla Masojídka
...a nevadí, že to všechno vychází od Bleriota a bráchů a jejich poletovadla v roce 1903?...kde ty jejich lepší letadla lítaj?...možná to trochu znám, ty motory vyrábim...
Další znalec. Tenhle konkrétní kus byl vyroben v roce 1973. Pořád o dost lepší, než aktivní letadla USAF vyrobená v roce 1962. A ten "moderní motor" je postavený tak, aby vyhovoval konkrétním typům pro které je vyvíjen. Jen pro tvou informaci - nevadí, že H80 je postaven podle vzoru M601, který je z roku 1967?
...kam ten svět spěje, ten pokrok, kde se to zastaví?...nový motor se testuje na 60 let starém letadle...a ten jejich moderní двигатель má o čtvrtinu až třetinu nižší výkon, než H80-100...
JAK40 je JEDINÉ !!!!!! letadlo na světě, které existuje ve dvou, tří i čtyřmotorové verzi !
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Takže Rusko má náhradu za AN-2 a L-410, a to včetně motorů.