Největším letadlem, které přistálo v rámci pravidelných komerčních letů na letišti Londýn-City (LCY), se stal ve středu 26. března 2025 Embraer E195-E2 (HB-AZI) společnosti Helvetic Airways. Překonal tak Airbus A318, který British Airways provozovaly na prémiové lince do New Yorku až do roku 2020. Letadlo na pravidelné lince SWISS LX456 z Curychu bylo opatřeno polepem „E195-E2 Largest aircraft in LCY“.
Nasazení na pravidelné lince je vyvrcholením čtyřletého úsilí Helvetic a společností Embraer získat certifikaci pro lety E195-E2 na londýnské letiště City. Helvetic Airways uskutečnily první demonstrační let na letiště na podzim roku 2021.
E195-E2 Helvetic s kapacitou 134 míst bude provozovat pravidelné lety pro SWISS na základě dlouhodobého leasingu ACMI (letadlo-posádka-údržba-pojištění). Helvetic létají na LCY od roku 2021 menším E190-E2. Kromě letadel pronajatých u Helvetic provozují SWISS na linkách na LCY letouny Airbus A220-100 s kapacitou 125 cestujících.
Letiště je umístěno v hustě osídlené oblasti poblíž finančního centra Londýna a nabízí cestujícím velmi rychlé odbavení a pohodlnou dostupnost do/z centra. Vzhledem k prostorovým omezením však letiště obsluhují pouze certifikované typy letadel a certifikované posádky. Přistání na letišti vyžaduje strmý úhel přiblížení.
Generální ředitelka letiště Alison Fitzgeraldová uvedla: „Jsme potěšeni tím, že můžeme na letišti Londýn-City přivítat první komerční let letounu E195-E2. To dokládá náš závazek spolupracovat s leteckými společnostmi a výrobci na zavádění čistších, tišších a modernějších letadel.“ Pro letiště, které má zastropovaný počet pohybů, je nasazení letadla s vyšší kapacitou výhodou.
Letadla Embraer dominují letišti Londýn-City s podílem 75 %. Systém automatizovaného vzletu Embraer Enhanced Take-off System (E2TS) umožní po certifikaci zvýšit dolet letadla. Konkrétně pro Londýn-City to bude znamenat zvýšení doletu E195-E2 z 3200 km na 4000 km, a tudíž příležitost dosáhnout destinací, jako jsou např. Istanbul, Gran Canaria, Casablanka, Atény nebo Káhira. (Foto: LCY, BTN Europe, planes.cz)
A318 má v běžné konfiguraci max. 131 sedadel - viz např. A318 společnosti Air France. BA jej provozovaly v prémiové třídě, tedy s mnohem menší ´kapacitou.
protože má sedadla 2-2
...síce najdlhší, ale len pre 132 pasažierov?
Celkem 4 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Možná že MTOW používaná na LCY u E195 může přesáhnout MTOW A318 tamtéž, ale prázdný je Airbus rozhodně těžší letadlo než Embraer,