airBaltic čelí, jako ostatně další provozovatelé letadel Airbus A220, problémům s motory Pratt & Whitney GTF. Dopravce nyní oznámil, že ruší v letní sezóně 4670 letů. Společnost ve své tiskové zprávě z 2. ledna 2025 vysvětluje, že rozhodnutí je způsobeno „nečekanými zpožděními a prodlouženou údržbou motorů“ ze strany společnosti Pratt & Whitney.
airBaltic uvádějí, že neschopnost výrobce motorů plnit své závazky ohledně včasné údržby ovlivnila provozní schopnosti flotily Airbus A220-300. Pratt & Whitney informoval airBaltic, že několik jeho letadel A220-300 zůstane v roce 2025 uzemněno kvůli nedostatku motorů. Flotila airBaltic sestává výlučně z letadel A220-300, kterých má nyní ve svém parku 49.
Společnost byla v roce 2016 zahajovacím zákazníkem A220 a dnes je největším provozovatelem modelu -300 na světě a největším provozovatelem A220 v Evropě. Aerolinka uplatnila pevné objednávky na 90 exemplářů.
V důsledku výpadku letadel aerolinka ruší 19 linek a sníží frekvence na dalších 21 linkách. Zrušení 4670 letů ovlivní přibližně 67 160 cestujících. Společnost nabízí cestujícím možnost bezplatné změny letenky nebo vrácení peněz.
Přehled rušených linek a linek se snížením frekvencí najdete zde. Snížení frekvencí postihne v období platnosti letního letového řádu také lety mezi Rigou a Vilniusem a Prahou. (Foto: airBaltic, Airline Geeks, planes.cz)
Že Baltic jsou dnes největším provozovatelem modelu A220-300 na světě chápu ale že i největším největším provozovatelem A220 v Evropě, tomu se mi nechce věřit.
A jedno éro musí chodit na kontroly i na gyndu.
Celkem 3 záznamy
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
As of December 2024, there are 391 A220 family aircraft in commercial service with 22, including 1 undisclosed operator. The five largest A220 operators are Delta Air Lines (74), airBaltic (49), JetBlue (42), Air France (41) and Breeze Airways (35).
Zdroj wikipedia